top of page
  • janumika

איך לכבס נכון את השמיכות שקניתם?

עודכן: 15 באוג׳ 2022

אז קנית את השמיכה המושלמת עבורך, ברכותינו! שמיכה טובה יכולה להיות חברה לכל החיים, ולא חסרות סבתות שעדיין ישנות עם השמיכה הראשונה שקנו אי-אז בצעירותן. בניגוד למזרנים שנוטים להתבלות אחרי כמה שנים, שמיכה שמטופלת כראוי יכולה להחזיק לנצח.


אז בין אם מדובר בשמיכה זוגית או שמיכה ליחיד, שמיכת קיץ או שמיכת פיקניק, המפתח לטיפול נכון בשמיכה הוא קודם כל בכביסה. מי מאיתנו לא חוותה סיפורים עצובים של צמר מכווץ, שמיכת טטרה שהפכה לגוש נוקשה או שנצבעה בגוונים שהשתיקה יפה להם?

כל הבדים של השמיכות שלנו עשויים מחומרים טבעיים, וחלקן נארגו בשיטה מסורתית על נול ידני בתורכיה. זה לא צריך להבהיל - רק דורש תשומת לב בזמן הכביסה. בדיוק בשביל זה הכנו לכן את המדריך השלם לכביסה נכונה לשמיכות שלנו.



שמיכת צמר כתומה

שמיכות צמר -

נכון גם לגבי שמיכות שיש בהן שילוב של צמר וכותנה.

במידה ויש במכונת הכביסה תכנית המיועדת לצמר, השתמשו בה. אם לא, יש לבחור תכנית לכביסה עדינה, עד 30 מעלות, בסחיטה קלה.

כלל הברזל של הכביסה לכל דבר שיש בו צמר - לעולם לא במייבש! הכלל הזה נכון גם לגבי בדים טבעיים בכלל, ובאופן כללי מייבש לא עושה חסד עם סיבי הבד של אף בגד. כשזה מגיע לצמר, זה ממש קריטי.

שמיכת טטרה וכלב מפהק


שמיכות טטרה -

נכון גם לגבי כל סוג של שמיכות כותנה.

כבסו בתכנית עם סחיטה קלה, עד 40 מעלות. גם כאן, לא להשתמש במייבש אלא רק תלייה בחוץ.


טיפים נוספים:

  • ככלל, אם יש אפשרות לעשות כביסה ביד, לכו על זה. ככל שיש פחות שימוש במכונה, כך סיבי הבד נשחקים פחות.

  • היזהרו מצביעה מיותרת - שימו לב לא לכבס שמיכה בהירה יחד עם בדים כהים שעלולים להוריד צבע. שמיכות הן לא סתם בגדי יום יום. מכבסים אותן לעיתים נדירות יותר, אבל מבאס הרבה יותר לגלות שמיכה שנצבעה בוורוד דהוי מאשר גרב. בגלל תדירות הכביסה הנמוכה, שווה אפילו להקדיש מכונה שלמה לשמיכה אחת, בין אם מדובר בשמיכה זוגית או שמיכת טלוויזיה.

  • אל תדחו את הכביסה. טיפול לא נכון יכול להרוס שמיכה, אבל כך גם צבירה של פירורים, זיעה ולכלוך. זה לא רק הופך את השמיכה לפחות נעימה ומפנקת, אלא יכול להפוך לכתמים שלא יורדים, ולהוריד את איכות הבד. בסך הכל, כביסה לשמיכה לוקחת פחות זמן ואנרגיה מתלייה של מכונה שלמה של בגדים.

  • זכרו שכביסה נכונה לשמיכה היא בסך הכל עוד ביטוי של טיפוח עצמי. כשם שמגיעים לך אוכל בריא, זמני יציאה מהשגרה, וסביבת מגורים נעימה - כך מגיעה לך התכרבלות נעימה. המרחב שאנחנו מייצרות לעצמנו, ההשקעה שאנחנו שמות במרחב הזה, הם שיוצרים לנו קרקע לצמוח מתוכה ולפרוח.

מגבות לבנות איכותיות

8,301 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page