top of page
  • janumika

כך תבחרו שמיכות בחורף ובקיץ - 5 טיפים לכל עונה

עודכן: 15 באוג׳ 2022

עוטפת, נעימה, מנחמת. השמיכה היא אחד המוצרים הכי בסיסיים בבית, בלעדיה קשה להעביר אפילו לילה אחד של שינה טובה. שמיכה טובה ומותאמת היא תנאי בסיסי לשינה איכותית, כזאת שממנה נוכל לקום לבוקר רענן ואנרגטי.


אבל איך נדע לבחור את השמיכה שהכי מתאימה לכל עונה? האם תרצו שמיכה זוגית או ליחיד? ומה עם להוסיף שמיכת טלוויזיה לסלון? מה זה שמיכת טטרה, ומהם היתרונות של שמיכות וכרבולית בנוסף לשמיכת הפוך המסורתית?


הכנו לכן חמישה טיפים לכל עונה, שיעזרו להכין את המיטה לזמנים קרים וחמים, ויאפשרו לכן להפוך את המיטה לממלכה משל עצמכן:


צנצנת לטיפים

הטיפים של Janumika לעונת הקיץ:


1. עובי השמיכה

שאלו את עצמכן: מהם הרגלי השינה שלכן בקיץ? האם אתן ישנות עם מזגן או מאוורר? האם אתן מאלה שמתכרבלות עמוק בשמיכה או דווקא מעדיפות כשהיא מכסה רק את הרגליים? אילו בדים גורמים לכן להזיע פחות, ואילו עושים לכן פריחה או גירוד?

מענה על השאלות הנ"ל יעזור לכן להחליט על עובי השמיכה שתרצו לקנות, מאיזה בד היא תהיה עשויה ומהו הגודל האידיאלי שלה. מה שחשוב הוא לעשות תהליך קצר ופשוט כדי לברר את הצרכים הספציפיים שלכן, ולא לקנות סתם בשביל לסמן וי.

2. שמיכה במקום פוך

מומחי בריאות רבים ממליצים על שינה ללא מזגן, שיכול לגרום התייבשות, ריבוי חיידקים ופתוגנים באוויר והחלשה של המערכת החיסונית עקב מעברים חדים בין טמפרטורות.


לכן, בקיץ הקרוב שווה להיגמל מההרגל של שינה עם פוך במזגן! כדי לתמוך בתהליך הגמילה, כדאי לדאוג לשמיכת קיץ דקה מעט ממה שהתרגלתן, כדי שלא תזיעו גם עם אוויר טבעי או מאוורר בחדר. שמיכות הטטרה שלנו הן פתרון מעולה לכיסוי מלא אך קליל לקיץ.


3. כיסוי מיטה כשמיכה קיצית

שקלו להשתמש בכיסוי מיטה גדול ונעים בתור שמיכה קיצית: כיסויי מיטה מגיעים בגודל שמתאים כשמיכה ענקית ומפנקת, מבד דק ומושלם למזג אוויר חם. בחורף, תוכלו לפרוש אותה על השמיכה העבה ולדאוג למיטה מסודרת לאורך כל היום.

משקפי שמש על שפת בריכה

4. היתרונות בשמיכות טטרה

הפכו את שמיכת טטרה לחברה הכי טובה שלכן! בד הטטרה מוכר לנו בעיקר מחיתולים של תינוקות, אבל מה שטוב לעור הרך והרגיש של התינוק, בטוח יהיה טוב גם עבורכן. מדובר בבד רך ונעים, עשוי 100% כותנה, שיתן לכן תחושה שאתן ישנות מחובקות עם ענן. זו שמיכה מושלמת לקיץ, ויכולה לשמש בחורף גם כשמיכת טלוויזיה או כיסוי מיטה מהמם.

5. התאמת גודל השמיכה

רבות מאיתנו מכירות את הסיטואציה: קיץ, חם, והגוף של האדם שאיתנו במיטה הופך לרדיאטור מפיץ חום שלא מאפשר לנו לישון בלי להזיע.


גם כאן, התאמת השמיכה יכולה לשפר איכות חיים: האם מתאימה לכן שמיכה זוגית, או תעדיפו דווקא שתי שמיכות קטנות יותר שיאפשרו לכל אחד להישאר בקצה המיטה שלו? אם את ישנה לבד בדרך-כלל, אולי שמיכה זוגית בקיץ זה פשוט יותר מידי בד - או שאת דווקא אוהבת להתעטף בנדיבות מכל הכיוונים? התאמת הגודל לצרכים היא שלב ראשון בדרך לשינה האיכותית שמגיעה לך.


בחורה שמשחקת בשלג


הטיפים של Janumika לעונת החורף:


1. כסו את הרגליים

אין דבר מבאס יותר מלקום מקור באמצע הלילה בחורף. זו העונה שבה הכי חשוב לדאוג לעצמנו למצעים מפנקים ושמיכות מספקות. קחו בחשבון את תנאי השינה והחימום: למי שישנה בחדר עם תנור עצים תוכל להסתפק בשמיכה מבד טטרה דק. יש מי שמעדיפות שמיכת פוך ענקית, עם כרבולית נוספת בהישג יד. הכירו את ההרגלים שלכן וזכרו ששמיכה טובה לחורף יכולה ללכת איתכן שנים!

2. להתכרבל מול הטלוויזיה

שמיכות טלוויזיה, כירבוליות ושאלים מצמר הם פתרון מעולה גם לצפייה בטלוויזיה, אבל גם לכל סיטואציה יומיומית אחרת: למי שעובדת מהבית, הישיבה הממושכת מול המסך בחורף יכולה לקרר את הגוף ולתפוס שרירים. שמיכה נעימה ולא גדולה יכולה לעזור לשמר חום ונוחות. אני משתמשת בכרבולית פשתן כמעין פונצ'ו או חלוק בית, שאיתו אני מסתובבת כמו שאל ומרגישה עטופה בכל שעה ביום.

3. שמיכת הטלוויזיה השיתופית

למי מאיתנו שגרות עם כמה אנשים או מארחות הרבה, שמיכה זוגית לא עבה או כיסוי מיטה יפה יכולים להיות שמיכת הטלוויזיה השיתופית. כך כולם מקבלים חתיכת בד ואף אחד לא נשאר בחוץ.

4. המבצר שלכן

אפשרות כיפית לחורף, שמשלבת את עיצוב הבית עם מקסימום חום ונוחות, היא להפוך את המיטה לארמון של כריות ושמיכות: למשל, שמיכה זוגית גדולה ועבה, בשילוב עם כיסויי מיטה רכים, כריות בכל מיני גדלים, וכמה כרבוליות זרוקות שיוסיפו עוד צבע.

כשבחוץ אפור וקר, אין סיבה שלא להגזים עם מה שנמצא בבית. זה כיף במיוחד עם ילדים, והארמון יכול להפוך בקלות למבצר שמיכות מפואר של שבת בבוקר. הכרבוליות שלנו עשויות מבדים שהם לא רק נעימים, הם גם יפים ומוסיפים צבע ואלגנטיות לכל חלל.

5. שמיכת הפיקניק הפרטית

הטיפ האחרון מוקדש למי שאוהבת לשבת במיטה כשהגשם בחוץ ובבית חם, עם כוס שוקו חם ביד וסרט או ספר טוב. במקום לחשוש לשפוך את השוקו על המיטה, אפשר לפרוש שמיכת כרבול מפשתן או כותנה שתהפוך למפת פיקניק חורפית.

בנוסף, לשבתות חורפיות שבהן השמש מציצה החוצה - הכי כיף לצאת לטבע ולספוג קצת ויטמין די! זרקו כמה כרבוליות או אפילו מגבת חוף בסל הפיקניק, תמיד יש מי שיצטרכו קצת התעטפות גם בחיק הטבע...

ספל קפה, ספר ומשקפיים על מצעים לבנים

חורף נעים!


441 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page